Seskarö Field Day 2017 – Dags att anmäla sig

Kalix Radioklubb SK2HG inbjuder härmed radioamatörer och intresserade till Seskarö Fieldday Fredag 04 Aug t.o.m Söndag 06 Aug 2017.lagergarden

För elfte året anordnar vi åter ‘Field-day’ på det natursköna Seskarö, där vi hyr Kyrkans lägergård med samlingslokaler stort kök och matsal. Vi har tillgång till ett 60-tal sängplatser i olika form som t.ex. 7 st. 4-bädds stugor, några 2-bädds rum samt mera logementlikt boende. Sängplatserna fördelar vi så rättvist vi kan och eftersom en del kommer med husbil eller husvagn brukar boendet fungera bra. Vi umgås, kör radio ,lyssnar på föredrag och äter gott. På Lördagskvällen äter vi en gemensam middag, I övrigt finns hamburgare, kaffe och dryck att köpa. Har ni nått ni vill sälja så ta med det också till vår bakluckeloppis som det ibland kallas.
Vi disponerar anläggningen från kl. 12.00 på fredagen till 12.00 på Söndagen.
Inlotsning sker på R5 och R3 samt 3725 kHz glöm ej att programmera in subtonesändning 107.2 Hz i din mobilrigg innan du åker så du kan komma in på repeatrarna som nu alla har subtonesquelch.

dx_supply

Huvudsponsor: Dx-Supply.
Vi kommer att ha en Flex-6300 med Maestro Manöverpanel uppkopplad för den som vill prova köra.

Mer info om priser och hur man anmäler sig finns här ===>

/Styrelsen

Vill påminna om klubbens KT34XA som är till salu, Om någon är intresserad att köpa den så hör av  er så kan vi ta den till seskarö.KT34XA