SK2HG Årsmöte 2019 genomfört

klubba_1Ett tjugotal medlemmar slöt upp på Årsmötet som genomfördes i Tisdags i klubblokalen på Rolfsbacken i Kalix. Årmötesförhandlingarna genomfördes snabbt med Ordförande SM2YIP Yngve vid klubban.  Yngve hade dock till valberedningen anmält att han ville kliva av efter 12 år som klubbens ordförande. Det blev därför några förändringar i styrelsen  då den anrika ordförandeklubban (till vänster) överlämnades till undertecknad SM2OAN Micke. SM2Z Anders ersätter SA2APO Håkan som sekreterare och SM2S Kari övertar undertecknads plats som ledamot., i övrigt är styrelsen oförändrad. Vi vill passa på att tacka Yngve för de gångna 12 år på ordförande posten som han skött med bravur. SM2CEW Peter passade på att överlämna en present till Yngve (En bok om Boden Radio) som några av medlemmarna samlat till. Efter den formella delen av mötet intogs Kaffe med Semla och det pratades mycket radio.

Vi från den nya styrelsen får tacka alla som slöt upp på mötet.

gm Micke/SM2OAN

Fotograf: SM2YIP/Ynvge